Голова районної ради
Науменко Юрій Михайлович

Основам шкільної медіації вчились у Турбові

 7-10 листопада 2017 року  у Турбові пройшов тренінг  «Базові навички медіатора Шкільної служби порозуміння». Участь у тренінгу взяли учні і педагоги  Сививківської, Вахнівської, Новоприлуцької та Староприлуцької шкіл. Метою тренінгу була підготовка нових дітей-медіаторів для Шкільних служб порозуміння, які діють у школах Липовецького району.  Під час тренінгу діти знайомились з основами конфліктології, вивчали техніки активного слухання, розмірковували над позиціями та інтересами в конфліктах, пробували себе в ролі посередників-медіаторів. Навчання відбувалось в ігровій формі, за принципом «рівний-рівному»,  а в ролі тренерів виступили учні з Турбівської ЗОШ №1 та Староприлуцької ЗОШ, які вже мають досвід проведення шкільних медіацій. Усі учасники тренінгу отримали сертифікати медіаторів.

Шкільні служби порозуміння допомагають налагодити доброзичливу атмосферу в колективі, попередити  появу буллінгу – цькування дітей однолітками, і дають можливість учням попрактикуватись в медіації – системі посередництва в конфліктах .  Беручи участь в роботі Шкільних служб порозуміння школярі  опановують вміння спілкуватись і вирішувати конфлікти без насильства, а це ключові компетенції нашого часу, які потрібні і дорослим, і дітям в усіх сферах життя. 

 Кожна Шкільна служба порозуміння діє за принципом «рівний-рівному», конфлікти між дітьми допомагають вирішувати інші діти, що зменшує навантаження на вчителів і батьків. Діти, які посварились,звертаються до підготовленого учня-медіатора, і за допомогою спеціально розробленої процедури намагаються знайти порозуміння. Процес медіації добровільний, рішення звернутись до посередника приймають  учасники конфлікту, без  примусу дорослих. Завданням медіатора – допомогти сторонам  знайти порозуміння, не стаючи ні на чий бік і не пропонуючи готового рішення.

Крім медіації Шкільні служби порозуміння впроваджують в шкільне життя відновні практики, які сприяють налагодження зруйнованих конфліктом стосунків , зокрема кола. В колі всі зацікавлені особи, на засадах рівності і поваги, вільно висловлюють свою думку щодо проблем та цінностей. Кола проводяться як серед дітей, так і серед батьків, і за свідченням вчителів, позитивно впливають на мікроклімат в класі та в школі.

Проект «Розвиток шкільних служб порозуміння в рамках Мережі правового розвитку» впроваджує  у Липовецькому районі Вінницької області ГО «Білозерський центр регіонального розвитку» у партнерстві з членами Мережі правового розвитку – ГО «Подільський центр прав людини  за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

Повернутись