Голова районної ради
Науменко Юрій Михайлович

Проведено семінар-нараду з посадовими особами органів самоврядування

Проведено семінар-нараду з посадовими особами органів місцевого самоврядування, в якій взяли участь представники сільських та селищної рад району. Відкрив семінар голова районної ради Юрій Науменко, він ознайомив присутніх із переліком питань, запропонованих до розгляду і націлив учасників семінару на активну конструктивну роботу.

Про порядок оформлення спадщини та черговість спадкування

інформував Олександр Кицюк, державний нотаріус. Він зазначив, що саме з цього питання -черговість спадкування, при оформленні спадщини виникає чимало непорозумінь. Оформлення спадку в Україні відбувається за заповітом, або за законом.Дякуючи роз"яснювальній роботі на місцях, нарікань на оформлення спадщини за заповітом стало менше. Відповідно до діючого законодавства є 5 черг отримання спадщини, на особливостях кожної з них нотаріус зупинився детальніше і закликав працівників органів самоврядування до конструктивної співпраці із інформюстом. В процесі спілкування він давав відповіді на питання, що цікавили учасників семінару.

Про запровадження монетизації пільг і житлових субсидій населенню відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року №1176 «Деякі питання надання житлових субсидій населенню у грошовій формі» доповіла Тетяна Бевза, заступник начальника управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації. Вона повідомила, що монетизація пільг відбуватиметься у три етапи. Вже з 1 січня 2019 року участь у монетизації пільг і субсидій братимуть ті сім’ї, які звернуться за допомогою вперше. Субсидія від держави надходитиме на їх персональний обліковий запис в Ощадбанку. Банк розраховуватиметься за субсидіанта з надавачами комунальних послуг та одразу інформуватиме SMS-повідомленням громадян про те, скільки їм залишилося доплатити за користування комунальними послугами.

Тим сім’ям, які беруть участь в монетизації, не потрібно щомісяця сплачувати свій обов’язковий платіж окремо за кожен вид послуги. Держава через Ощадбанк сплачуватиме частину комунальних послуг, в межах виділеної субсидії та соціальних норм, а субсидіанти доплачуватимуть другу частину рахунку.

З 1 травня 2019 року монетизація торкнеться тих, хто отримує субсидію чи пільгу вже багато років, в тому числі, користується допомогою в літній період.

А з 1 жовтня 2019 року запрацює повномасштабна монетизація, коли кожен одержувач житлової субсидії, отримуватиме за результатами опалювального сезону готівкою все, що було заощаджено.

На кожного одержувача субсидій, після опрацювання заяви на монетизацію, буде АВТОМАТИЧНО відкритий персональний обліковий запис в банку, на якому будуть відображатися житлової субсидії у грошовій формі.

Персональний обліковий запис матиме спеціальний режим використання. Тобто, кошти першочергово будуть спрямовуватися на оплату послуг за спожитий газ, тепло, електроенергію й воду.

Ощадбанк щомісяця інформуватиме субсидіантів та пільговиків SMS-повідомленням про надходження коштів від держави, їх використання та залишок.

По закінченні опалювального сезону, у червні, суми невикористаних коштів перераховуватимуться на поточні рахунки одержувачів житлової субсидії. Рахунок кожному Ощадбанк відкриє автоматично, без додаткового звернення у банк.

На питаннях співпраці із органами місцевого самоврядування зупинилась начальник управління праці і соціального захисту населення Валентина Бичкова. Вона висловила щиру вдячність головам сільрад за підтримку у минулому році, спільну працю щодо оформлення пільг громадянам територіальних громад. Особлива вдячність, зазначила вона, головам громад, які передбачили у місцевих бюджетах оплату громадських робіт. На сьогодні в обробці управління перебуває 10 тисяч справ, навантаженість на одного фахівця надзвичайна і суттєву підтримку отримує управління за рахунок працівників, оформлених на громадські роботи. Начальник управління зазначила, що розраховує в цьому плані і на підтримку ОТГ. Особливу увагу всіх звернула на правильне заповнення декларації та заяви на одержання субсидій і поступове передавання справ користувачів в управління ( малими партіями ) для більш швидкого та якісного опрацювання документів.

Про особливості реформування державної служби зайнятості інформував учасників семінару Віталій Рудик – директор Липовецької районної філії Вінницького обласного центру зайнятості. Він повідомив, що в даний час урядом розробляється новий закон щодо сприяння зайнятості, спрямований на реформування системи заходів ринку праці та модернізацію служби зайнятості, в зв"язку із цим прийнята 19.09.2018 постанова №792 "Про затвердження Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу".З 1 січня Порядок набрав чинності.Ним передбачено укладання договорів з клієнтами, розробка індивідуальних планів залежно від категорії клієнта,контроль за пошуком роботи і застосування санкцій.Санкції ( зменшення, призупинення або скасування допомог по безробіттю застосовуються, якщо клієнт не виконує договірні зобов"язання, передбачені індивідуальним планом). Міністерство соціального захисту жорсткіше підходить до питань активності пошуків роботи безробітними і для цього є причини: кардинальні зміни на ринку праці та зменшення надходжень. Активним питанням залишається організація проведення громадських робіт. Зараз на обліку в центрі зайнятості 426 безробітних особи, половина із них це сезонні працівники, які з настанням весни знову матимуть робочі місця.Більшість підприємств району відчувають дефіцит в робочій силі, не вистачає водіїв, газозварювальників, електриків, трактористів і т. і., тому служби зайнятості переходять від виплат по безробіттю до профорієнтації та працевлаштування безробітних.

На питанні роботи архівних підрозділів органів місцевого самоврядування щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з питань архівної справи та діловодства зупинився Олександр Роговий, начальник архівного відділу райдержадміністрації. Він повідомив, що з початком року завжди пов"язані і зміни в діловодстві. У зв"язку із цим необхідно переглянути номенклатури справ, оновити їх і направити у архівний відділ райдержадміністрації. Третина органів самоврядування із цим завданням вже справилась і працює за новими номенклатурами, але є такі, де цей процес не завершено. Окремо він зупинився на питанні впорядкування архівних справ, інформаційній підтримці територіальних громад і повідомив основні календарні дати за якими будемо працювати в цьому році: 100-річчя Соборності України, 5 річниця революції Гідності, ювілейні дати сіл Нападівка, Хороша та інше.

Підсумки проведення семінар - наради підвів голова ради Юрій Науменко. Зокрема, зупинився на питанні вчасності подання електронних декларацій, звітів голів територіальних громад перед виборцями. Рекомендував запросити на збори дільничних поліцейських, депутатів місцевих рад різних рівнів, керівників установ, підприємств і прозвітувати про проведення зборів до 1 квітня. Відділом організаційного забезпечення діяльності районної ради розроблено методичні матеріали, що стануть в пригоді при підготовці заходів. Особливу увагу голова звернув на подання пропозицій щодо подальшого проведення семінарів та навчань посадових осіб органів місцевого самоврядування.

Повернутись