Голова районної ради
Науменко Юрій Михайлович

Рекомендації до чергового етапу електронного декларування

Шановні суб’єкти декларування! Липовецьке бюро правової допомоги нагадує, що 01.01.2019 року розпочався  черговий етап електронного декларування в Україні.

Національне агентство з питань запобігання корупції надає наступні рекомендації для врахування при підготовці та заповнені е-декларації:

1. З 07.11.2018 набув чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги», а Закон України «Про електронний цифровий підпис» втратив чинність. Будь ласка, враховуйте це при отриманні послуг електронного цифрового підпису.

2. Перевірте адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.

Якщо Ваша електронна поштова скринька підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua за допомогою власного електронного цифрового підпису, перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».

На нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни E-mail перейдіть за посиланням у листі,  повторно здійсніть вхід у Ваш персональний кабінет та перевірте вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька.

Ця електронна поштова скринька використовуватиметься для направлення Вам повідомлень про збереження чернеток електронних документів, про подання електронних документів до Реєстру, про зміну електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) в Реєстрі тощо.

3. Перевірити термін дії та працездатність Вашого ЕЦП для роботи з Реєстром.

​Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК), в якому Ви отримали ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифіката сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавати електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Зазначаємо, що Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: «АЦСК».  

Після отримання нового ЕЦП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua  і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому Ви отримали новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.

Також нагадуємо, що на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції https://nazk.gov.ua у розділі «Декларування» Ви можете ознайомитись із Рекомендаціями при роботі з Реєстром, відповідями на поширені питання при роботі з Реєстром та іншими матеріалами з питань електронного декларування.

У разі виникнення проблем технічного характеру Ви можете звернутись до служби технічної підтримки за тел.: +38(044)200-06-94 або адресою електронної пошти support@nazk.gov.ua, при цьому:

направляйте електронний лист з Вашої персональної електронної поштової скриньки, яка зазначена при реєстрації;

у темі листа зазначайте суть Вашого питання;

у листі необхідно зазначити Ваші П.І.Б., реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН) та викласти суть питання, за необхідності до листа додати скріншоти (зображення екрана) з Вашою помилкою.

Ось такі рекомендації надані Національним агентством з питань запобігання корупції. Липовецьке бюро правової допомоги також хоче надати декілька рекомендацій:

  1. Як уже зазначалось вище,  увійшов дію закон «Про електронні довірчі послуги». Нововведенням цього Закону є те, що особа має особисто звернутись за виготовленням ЕЦП, отримати цифровий  підпис за Доріреністю  не можна, отже цей нюанс потрібно врахувати при виготовлені ЕЦП.
  2. На сьогодні найшвидший спосіб виготовити ЕЦП, через Приват24 (звичайно, якщо Ви є клієнтом Приват Банку).
  3. Отримати інформацію про доходи можна онлайн, замовивши довідку через особистий кабінет у ДФС, довідка формується від 30 хв. до 1 доби , після замовлення.
  4. Довідку про доходи у фіскальній службі потрібно замовляти після 1 березня, адже якщо замовити її раніше, інформація буде лише за ІІІ квартали минулого року.
  5. Найголовніше ! Завчасно перевірте працездатність ЕЦП та можливість входу до Єдиного реєстру декларацій, адже при заміні ЕЦП, або проблемах зі входженням у Реєстр , усунення проблем може зайняти тривалий час.

Сподіваємось, що наша стаття стала Вам у нагоді та нагадуємо, що  отримати консультацію з цього, а також інших правових питань Ви можете звернувшись до Липовецького бюро правової допомоги за адресою м.Липовець вул.Некравова, 4.

 

 

Начальник Липовецького бюро

правової допомоги                                             Комісаренко О.А.

Повернутись